imatge_principal

La relació digital amb les Administracions Públiques.

El 2 d’octubre del 2016 van entrar en vigor dues noves lleis que porten a la definitiva transformació digital de les Administracions Públiques ( Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.)

Existeixen nombrosos estudis que remarquen l’estalvi econòmic que això suposa però volem destacar que la tramitació digital també suposa un estalvi temps.

Aquest es produeix quan la persona sol·licitant s’identifica de forma legal, normalment amb certificat digital, davant de la Seu electrònica d’un ens públic amb la finalitat de realitzar un tràmit del que rebrà d’immediat (primer estalvi de temps) un rebut electrònic amb la data i hora de presentació i el número de l’assentament d’entrada incloent la documentació aportada.

La sol·licitud presentada anirà avançant dins de l’ens públic fins a la seva resolució. Aquest estat de la tramitació pot ser consultat per l’interessat a la Carpeta Ciutadana o a la Carpeta d’Empresa. Tot això sense efectuar cap desplaçament i de forma totalment electrònica (segon estalvi de temps).

Per últim, es resoldrà el tràmit en un temps menor ja que s’elimina el transport intern de documents en suport paper (tercer estalvi de temps). La informació de l’expedient passa a ser completament digital.

Un fet cabdal és el dret de no aportar documentació per part de l’interessat per aquells documents que pugin ser consultats telemàticament. Així doncs, en la majoria de casos no serà necessari el desplaçament entre diverses administracions públiques per recollir i aportar la informació sol·licitada en el tràmit (quart i principal estalvi de temps).

Els serveis que prestem des d’eformacio.cat permeten informar i formar a la ciutadania, a les empreses i al personal dels ens públics en la manera legal i segura de relacionar-se i tramitar digitalment. 

Properes formacions a on participem



La formació de qualitat en Administració Electrònica.

A la societat del coneixement, l'estat actual de les tecnologies permet una relació més fluida en tots els àmbits de la comunicació entre les administracions i administrats, i des d'eformacio.cat formem als diferents implicats en l'Administració Electrònica com són la ciutadania, els autònoms, les empreses i els ajuntaments.